دانشجویان پزشکی شهید بهشتی

دانشجویان پزشکی شهید بهشتی
 
پيوندهای روزانه

 

بخش جراحی-بیمارستان لقمان

 

طول دوره:2 ماه

 

 توضیحات کلی:معمولا کسایی که جراحیو در دو ماه دوم دارند این شانسو پیدا می کنن بخش جراحیشونو تو بیمارستان لقمان بگذرونند.برنامه بخش زودتر از گروه های داخلی شروع میشه و باید خودتونو عادت بدین که صبح ها ساعت 7 در بخش حاضر باشید.راند بخش ساعت 7 صبح شروع میشه.بعدش ساعت 7:30 مورنیگ دارین که معمولا تا 1 ساعت طول میکشه.بعده مورنینگ هم براساس برنامه یا کلاس دارین ویا درمانگاه.بعد از ظهر ها تا ساعت 3 کلاس دارین که می تونین با اساتید صحبت کنید شاید زودتر برگزارشه.در مورد حضور غیابم باید بگم که باید حسابی مواظب باشید.حتی 10 دقیقه تاخیر در این 2 ماه ممکنه روی نمرتون تاثیر بذاره البته اگر نمره براتون مهم باشه!!!ولی یادتون باشه که بیشتر از یه غیبت موجه ممکنه باعث حذف بخشتون بشه(مطمئنم این یکی دیگه واستون مهمه).

فارما کولوژِی:سه شنبه ها بعد از ظهر کلاس فارماکولوژی دارین.که معمولا سه جلسه س.که به نظرم مطالب و تو 2 جلسه هم میشه گفت.استاد محترم سرکار خانم دکتر جوهر چی هستند که مطالبی راجب دارو های بی حسی و بیهوشی تقدیم حضورتون می کنن.این نکته رو یادتون نره که کلاسای فارماکولوژی تون با گروه دیگه ی جراحی که هم زمام با شما تو یه بیمارستان دیگه هستن مشترک پس یادتون باشه که اگه خواستین برنامه کلاس فارماکولوژی رو تغییر بدین حتما با گروه دیگه هماهنگ کنید.

 

پاتولوژی:تو برنامه سه جلسه کلاس با خانم دکتر بیداری دارین که باید هر روز باهاشون هماهنگ کنید.که بازم ممکن آخرش کلی جا به جا بشن.مطالب در مورد کانسر های دستگاه گوارش هست.و در آخر هم یه امتحان دارین که معمولا هم سوال تستی داره و هم تشریحی.البته ممکنه شانس بیارین و فقط امتحانتون تستی بشه.

رادیولوژی:کلاس رادیولوژی هم با حضور رئیس گروه رادیولوژی یعنی دکتر شهنازی برگزار میشه.معمولا 3 جلسه کلاسه.که ساعت 7-7:30 برگزار میشه.و در مورد دستگاه گوارشه دوباره!!یادتون باشه که دکتر شهنازی واقعا حساس هستن و باید کلاسارو با خودشون هماهنگ کنید و به موقع سر کلاس حاضر شین.اگه ازتون نازاحت بشه معلوم نیست چه بلایی موقع امتحان سرتون میاد:)

ممعمولا امتحان آخرش تستیه.بعضی وقت ها هم یه امتحان آخر جلسه سوم به صورت شفاهی از مطالب همون جلسه می گیرن که معمولا کترین نمره رو 17 یا 18 میدن.

پرسپتور:پرسپتور بخش جراحی لقمان آقای دکتر پیوندی هستند.که سن زیادی ندارند(البته نسبت به بقیه پرسپتور ها)و واقعا در تدریس بی نظیر هستند و اگه واقعا می خوایین که مباحثیو که تا حالا واستون تو پزشکی نتونستید بفهمین فقط کافیه که با ایشون یک جلسه کلاس داشته باشین تا مشکلتون حل شه.البته علاوه بر مسائل درسی ایشون بیشتر برای دانشجو ها مثل یک برادر بزرگتر هستند و دانشجو ها معمولا رابطه ی صمیمانه ای با ایشون دارند.البته شاید در روز اول بخش سختگیر به نظر بیان ولی واقعا این طور نسیتن.در کنار پرسپتور رئیس بخش هم که آقای دکتر حاجی نصرا..هستند که در برنامه ریزی آموزشی دانشجویان نقش زیادی دارند و تقریبا همراه با پرسپتور هستند و زیاد فرقشونو متوجه نمیشین!!موقع امتحانم دکتر حاجی نصرا.. حتما حضور دارن ولی ممکنه پرسپتور نباشن پس حواستون به ایشونم باشه.

درمانگاه:توی برنامه در هفته 3 روز درمانگاه دارین که روزای شنبه سه شنبه و چهار شنبه است.که همه ی گروه باید در درمانگاه حاضر باشن و شاید این خودش یکی از دلایلی که ممکنه اونقد که باید نتونید ازش استفاده کنید.چون واقعا شلوغ میشه!!فرض کنید گروه شما با 2 تا انترن و4 تا رزیدنت و استاد تو یه اتاق!!!ولی بازم میشه چیزای خوبی یاد گرفت مخصوصا روز های شنبه که دکتر حاجی نصرا.. هستند که به دانشجوها اجازه می دن که خیلی از معاینا تیو که ممکنه تا آخر استاژری نتونید انجام بدینو انجام بدین.یادتون باشه که حضور تو درمونگاها اجباریه و استادا هر چند مدت یه بار سرشماریتون می کنن.درمانگاهای بقیه اساتید تو برنامه نیست ورفتنشون هم اجباری نیست ولی اگه به جراحی پلاستیک علاقه مندید توصیه می کنم که درمانگاهای یکشنبه بعد از ظهر دکتر یگانه رو حتما برین.ایشون تنها فوق تخصص این بخش هستن.

کل بخش:روز اول بخش تقریبا همه ی اساتید گیرتون میاران و قوانین بخش و بهتون می گن.تقریبا همه یه چیزو میگن.:هر روز ساعت 7 باید تو دفتر حاضری بزنید،یه غیبت باعث حذف بخش میشه،تاخیر هم باعث کم کردن نمره میشه،تختا باید تقسیم بشه و هر روز یه شرح حال ،شرح حالا باید تو یه دفترچه یادداشت نوشته شده باشه و هر لحظه که اساتید خواستن باید رو کنید!!!برنامتون سعی می کنن کامل برگزار کنن.البته واقعا کلاسا همیشه طبق برنامه نیست و جابه جایی زیاد داره و باید نماینده بتونه همه ی کلاسارو هماهنگ کنه.یادتون باشه هر روز حضور غیاب دارین.7 باید با استاد و رزیدنت و اینترن تشریف ببرید راند.7:30 مورنینگه که بر خلاف بقیه بخشا استاژرا باید صندلی اول بشینن و کاملا تو چشمن و ازشون سوال هم پرسیده میشه بعضی وقتا!!بعد از مورنینیگ تو برنامه یا کلاس دارین یا باید برین درمانگاه!!البته همونطور که گفتم معمولا کلاسا جا به جا میشه واسه همین می تونید تا زمان برگزاری کلاس یا برین شرح حال بگیرید ویا برید اتاق عمل.البته تو هفته های اول زیاد اتاق عمل رفتن سودی نداره و بهتره تو بخش باشینو شرح حال بگیرید.

اساتید ورزیدنت ها:

تو این بخش روی ورق اساتید زیادی هستند ولی در عمل فقط شما با چهار استاد کلاس خواهید داشت.مفید ترین کلاسارو متعلق به دکتر پیوندیه که پرسپتور هم هستن و واقعا تدریسشون عا لیه وتا می تونید از کلاساشون استفاده کنید و ازشون بخواین که حتی مباحثیو که اساتید دیگر هم درس دادن دوباره واستون بگن.اساتید دیگه دکتر میر هاشمی و دکتر سوری هستند که به عنوان نیروی تازه نفس جدیدا به بخش ملحق شدن و با توجه به جوونیشون می تونید ازشون بخواین که بیشتر واستون وقت بذارن.کلاسای دکتر حاجی نصر ا.. هم تو برنامه دارین که معمولا زیاد طول نمی کشه و بیشترشو خودتون باید بخونید فقط سعی کنید وقتی که سر کلاس ایشون ودکتر پیوندی میرین شرح حالاتون همراهتون باشه که اگه ازتون خواستن دست خالی نباشید..یادتون باشه که تو طی دو ماه ممکنه 2 تا3 تا کلاس هم با دکتر یگانه داشته باشین که ایشون فوق تخصص جراحی پلاستیک هستند واقعا حیفه که کلاساشونو از دست بدین.

رفرانس:

کتاب اعلام شده ار طرف وزارت خونه شوارتزه ولی خوب معمولا کسی نمیتونه کامل بخونتش.البته واسه امتحان که مثل همیشه باید جزوه ی سر کلاسو خوند.جزوه های پارسیان دانش هم بد نیست البته اگه میخواین واسه پره هم آماده شین.اگه فیلمایه پارسیان همراه کتابش ببینید که عالیه!!

امتحان کتبی:امتحان کتبی 100 تا سواله معمولا و کلا فقط 4 تا از اساتید سوال میدن.دکتر حاجی نصرا..،پیوندی،میر هاشمی و سوری!!سوالای کلاسایی رو هم که با بقیه اساتید داشتینو دکتر سوری طرح می کنن.امتحانش معمولا از جزوه های سره کلاسه و اگر برسید همونو بخونید کافیه!البته اگر خیلی درس خونید می تونید از جزوه های خلاصه ی پارسیانم بخونید.نمونه سوال هم تو این بخش موجوده و می تونید ازشون استفاده کنید.سوالارو می تونید از دانشجوهایی که قبلا اینجا بودن بگیرید.

امتحان شفاهی:امتحان شفاهی این بخش دو قسمته!!یکی که مثل بقیه بخشاست و تو اتاق رئیس بخشه واساتید حضور دارن و ازتون سوال می پرسن.همیشه رئیس بخش دکتر حاجی نصرا.. هستن ومعمولا از بقیه اساتید هم 2 تا 3 نفر برحسب اینکه چه روزی امتحان باشه و چه استادی وقتش آزاد باشه حضور دارن.این قسمت از امتحان بیشتر از شرح حاله و باید شرح حالایی رو که از روز اول گرفتینو با خودتون بیارید.البته می تونید با همگروهیاتون هماهنگ کنید و هرکدومتون یه تعداد خاص با خودتون بیارید.سوالا زیاد زیاد سخت نیست و ممکنه اصلا از بعضی از دانشجوها سوالی پرسیده نشه.کلا امتحان سختی نیست و خودتون متوجه میشین.

قسمت بعدی امتحان شفاهی امتحان آسکیه!!!10 تا ایستگاه دارین که تو هر کدوم یه سوال نوشته شده که باید جواب بدین که بعضی از ایستگاها هم ممکنه عکس و اسلاید باشه.این بخشش هم زیاد سخت نیست و میتونید از پسش بر بیاین.

شرح حال:همونطور که از اول گفتم تو این بخش روی شرح حال تاکید زیادی میشه مخصوصا تو روزای اول و ممکنه استادا سره کلاساشون ازتون شرح حال بخوان که اگه شرح حال نداشته باشید ممکنه جریمه بشید.آخر دوره واسه امتحان شفاهی هم باید شرح حال داشته باشید.کلا همیشه سعی کنید که از مریضای تختاتون شرح حال داشته باشید چون ممکنه تو راندا ازتون سوال کنن.تو هفته ی آخر هم دکتر حاجی نصرا.. با دانشجوها راند برگزار میکنن وباید حواستون به اینم باشه که شرح حالتون آماده باشه.

وسایل کمک آموزشی:این بخش کار عملی زیاد داره و علاوه بر اسلایدای اساتید بد نیست فیلم های آموزشی رو ببننید که می تونید این فیلمارو خودتون از اینترنت پیدا کنید و البته از اساتید بگیرید.البته تو کامپیوتر کلاس هم هستش.

مورنینگ:هر روز صبح به جز روزای 2شنبه که جورنال کلاب هست مورنینگ دارین.خط اول صندلیا رو باید دانشجوها پر کنن.پس حواستون باشه که زیاد بازیگوشی نکنید که حسابی تو چشید.مورنینگه خوبی دارن و میتونید ازش استفاده کنید و در بعضی از مواردم سوال از دانشجوها پرسیده میشه!!

بیمارستان لقمان حکیم:بیمارستان خوبیه تقریبا همه ی بخشارو داره و با توجه به موقعیت های مکانیش سرشار از نکات آموزشیه!!البته بافت قدیمی داره که در حال نوسازیش هستن.

کلا به جز برای خرید خوراکی لازم نیست از بخش خارج شید که بهتون توصیه می کنم واسه خرید تنقلات به بیرون بیمارستان برید چون بوفه ی بیمارستان اجناس با کیفیت پایین وقیمت بالا داره وکلا جالب نیست.نهار بیمارستانم از ساعت 12 تو سلف میدن که تو طبقه زیر زمینه و جدیدا دوتا منو داره.غذاشم قابله خوردن و از هیچی بهتره!!

این بیمارستان دقیقا وسط شهره!!وواسه همینم مراجعه کننده های زیادی داره.واسه رفتن به این بیمارستان اگه ماشین ندارید می تونید برین میدون انقلاب از اونجا هم سوار ماشینای چهار راه لشگر بشین وبعد از پیاده شدن تو چهار راه لشگر بعد حدود 10 دقیقه پیاده روی به بیمارستان برسید.اگر هم ماشین دارید که باید یادتون باشه که بیمارستان تو منطقه زوج وفرد!!میتونید از اتوبان نواب برین خودتونو به بیمارستان برسونید.

تفریحات:معمولا بعد مورنینگ تا شروع کلاس ها یک ساعت وقت دارین و می تونید از همون اول صبح استراحتتونو شروع کنید.اگه صبحا زود از خواب بیدار میشین و وقت نمی کنید صبحونه بخورید می تونید به یه سفره خونه سنتی آقا اختیار برین.این سفره خونه رو تقریبا همه ورودی های دانشکده رفتن و هرکی یه بار امتحانش نکنه ضرر کرده.توصیه می کنم حتما امتحانش کنید .مغازه ی آقا اختیار دیوار به دیوار درب شمالی بیمارستانه!!البته محیطش مردونست ولی در بعضی موارد خانم ها هم دیده شدن!!کلا بیمارستان تو منطقه ی بازاره زیاد جای تفریح نداره و از این لحاظ ضعیفه!!

 

این پستو جناب آقای سینا اسعدی زحمت کشیدند برامون فرستادن که واقعا جامع و کامل بود. تشکر فراوان از ایشون

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:بخش جراحی,بیمارستان لقمان, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط کمیته دانشجویی EDC شهید بهشتی برای اطلاع رسانی فعالیت های کمیته، معرفی دوره های مختلف برنامه آموزشی، نقاط قوت و ضعف آنها و به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشجویان ایجاد شده است. یادتون باشه که پویا بودن این وبلاگ وابستگی زیادی به نظرات شما دارد. برای دسترسی سریع به مطالب از قسمت موضوعات استفاده کنید. برای همکاری بیشتر به ما ایمیل بزنید. (پروفایل مدیر وبلاگ)
موضوعات وب
امکانات وب
فروش بک لینک طراحی سایت

mouse code

كد ماوس